Decora

Det va rätt länge sen jag skrev om japanska kläder och stilar!
Så jag tänkte blogga lite om decora idag ^^
Älskar värkligen denna stil den är enormt gullig!
Men här kommer lite fakta från wikipedia om decora eller harajuku
som det ochså kallas! Decora är en japansk klädstil
(fast det fattar nog dom flesta haha) Stilens kännetecken är
färglada och spexiga kläder och plastiga gulliga accessoarer ^_^
Anndra kännetecken är färgladada kläder lager på lager .
Håret är ofta färgat i två eller flera färger och är täckta med
söta hårspännen och färgglada klämor. Väskorna är ofta iform av mjukisdjur
och massor av halsband och gärna barnsliga plastpälor runt halsen.
Mest använda är såklart saniros Hello kitty och Miffy!
Stilen bärs av både tejer och killar ^^
Stilen anses gå ut på att vara barn så länge som möjligt!
Men här kommer lite bilder på stilen som jag hittade på  
http://www.japanforum.com :)
Hitta iaf dom flesta bilderna där den första minns jag inte haha >.<






























♥kommer med flera bilder senare ^^











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0